FEIEA Grand Prix 2015 v Ríme - úspech slovenských projektov!

FEIEA Grand Prix 2015 v Ríme - úspech slovenských projektov!
november 2015
Rím, 16. november 2015 – Európska asociácia internej komunikácie (FEIEA) vyhlásila víťazov súťaže najlepších európskych projektov internej komunikácie – FEIEA Grand Prix 2015. Štyri slovenské organizácie získali prestížne ocenenia – Finančné riaditeľstvo Slovenskej republiky, Volkswagen Slovakia, Generali Poisťovňa a Siemens.
FEIEA Grand Prix je celoeurópska súťaž, ktorá oceňuje výnimočné projekty internej komunikácie a poskytuje organizáciam priležitosť posúdiť ich práce medzinárodnou porotou na základe vysokých štandardov a na základe pevne stanovených kritérií.

V tomto roku sa do finálneho kola prebojovalo 101 projektov v 14 komunikačných kategóriách internej komunikácie. Tieto práce pochádzali z 13 krajín, 77 z nich od členov FEIEA a 24 od nečlenov. „Zo slovenského kola AICO Grand Prix 2015, ktoré v júni vyhlásila Asociácia internej komunikácie (AICO) využilo svoje nominácie do Európy 5 organizácií. Napriek nízkemu počtu prác sme boli veľmi úspešní – získali sme až 3 umiestnenia,“ dopĺňa Martin Onofrej, prezident AICO a medzinárodný rozhodca FEIEA.

Za víťaza kategórie Best change communication strategy bol vyhlásený projekt slovenského Finančného riaditeľstva “Taktická interná komunikácia projektu ISFS-SD: Komunikácia – kľúč k úspechu”. Ocenenie prevzal osobne prezident Finančného riaditeľstva Slovenskej republiky František Imrecze.

Druhé miesto v kategórii Best internal newspaper získala spoločnosť Volkswagen Slovakia so svojimi novinami SVET, ktoré sú integrálnou súčasťou ich vnútrofiremnej komunikačnej stratégie.

V kategórii Best internal communication event získali 3. miesto poisťovňa Generali a spoločnosť Siemens za svoj spoločný projekt “Stromček prianí”, ktorý bol vďaka tomuto spojeniu dvoch rôznych firiem precedensom súťaže.

Tohtoročné slávnostné vyhlásenie FEIEA Grand Prix organizovala talianska Asociácia internej komunikácie (ASCAI), ktorá spoločne s FEIEA tento rok oslavuje 60. výročie svojho založenia. Vyhlásenie sa uskutočnilo v nádherných priestoroch rímskeho paláca Altieri zo 17. storočia.

Niekoľko najlepších prác odprezentovali zástupcovia spoločností priamo na mieste. František Imrecze zo slovenského Finančného riaditeľstva bol vyzvaný, aby účastníkom priblížil víťazný projekt. Vo svojom príhovore zdôraznil, že interná komunikácia pri projekte zavedenia nových informačných systémov do Finančnej správy zohrala kľúčovú úlohu v tom, že tento projekt dopadol úspešne. „Išlo o najdôležitejší projekt, ktorý Finančná správa v posledných rokoch mala,” doplnil Imrecze.

A tu sú kompletné výsledky európskeho kola FEIEA Grand Prix 2015: 

CLASS 1 (Best internal communication strategy)

Corporate Understanding Pty Ltd

Winner: Corporate Understanding for ALK (Communicating the Focus 2018 strategy) from Denmark

2nd place: IWC Schaffhausen (TOP SECURE – security awareness campaign) from Switzerland

3rd place: Vodafone Portugal (Vodafone Portugal and the ‘Next Generation Fibre’) from Portugal


CLASS 2 (Best change communication strategy) 

Financial Directorate of the Slovak Republic

Winner: Financial Directorate of the Slovak Republic (Tactical Internal Communication of the ISFS-SD Project – Communication – Key to the Success) from Slovakia

2nd place: Ahold (Ahold-Spar acquisition) from the Czech Republic

3rd place: Proof / Flickering Wall (KPMG – truefrom the Netherlands


CLASS 3 (Best multi-national communication strategy) 

Intesa_Sanpaolo.svg

Winner: Intesa Sanpaolo (A multi-national, multilingual Corporate WebTv) from Italy

2nd place: ŠKODA AUTO a.s. (One Million Campaign) from the Czech Republic

3rd place: Deloitte Portugal (D:Runners_Deloitte Portugal) from Portugal


CLASS 4 (Best multi-language publication) 

EDP

Winner: EDP – Energias de Portugal (EdpON revista / edpON magazine) from Portugal

2nd place: AS3 (25 aninversary – As3) from Denmark

3rd place: C3 Creative Code and Content GmbH (Bosch Zünder) from Germany


CLASS 5 (Best internal magazine)

WIND Telecomunicazioni

Winner: WIND Telecomunicazioni Spa (Voiceup) from Italy

2nd place: T-Mobile Czech Republic a.s. (Echo magazine) the Czech Republic

3rd place: SBB AG (Unterwegs (En route / In viaggio)) from Switzerland

Honour Diploma: Brüggli (unterwegs) from Switzerland


CLASS 6 (Best internal newspaper) 

Beetroot

Winner: Beetroot / Heathrow Life (Heathrow Life) from the United Kingdom

2nd place: Volkswagen Slovakia, a.s. (Svet VW) from Slovakia

3rd place: Luka Koper – Port of Koper (Luški glasnik) from Slovenia


CLASS 7 (Best photograph)

44 Communications

Winner: 44 Communications (The Globe, December 2015, Philip McHugh Portrait) from the United Kingdom

2nd place: CTT Correios de Portugal (Vila Nova de Cerveira (in Aposta Magazine)) from Portugal

3rd place: Proof / Flickering Wall (Delta Lloyd – Hide & Seekfrom the Netherlands


CLASS 8 (Best front cover)

44 Communications

Winner: 44 Communications / Barclaycard (The Globe December 2014) from the United Kingdom

2nd place: Touring Club Suisse (Zoom, das Mitarbeitermagazin) from Switzerland

3rd place: Montepio (Montepio magazine) from Portugal


CLASS 9 (Best cartoon/illustration/graphic image) 

Instituto Informatico

Winner: Instituto de Informática (Agora SEI! (Now I Know!)) from Portugal

2nd place: ING Bank N.V. (A human approach works) the Czech Republic

3rd place: BViC – Belgsiche Vereniging voor Interne Communicatie (Congress cartoon ’emotions in internal communications’) from Belgium


CLASS 10 (Best digital communication) 

Sequel

Winner: Sequel Group (kfI) from the United Kingdom

2nd place: Proof / Flickering Wall (Heineken – Green Roomfrom the Netherlands

3rd place: BNP Paribas Fortis (Dixit Today) from Belgium


CLASS 11 (Best Intranet) 

REN

Winner: REN – Redes Energéticas Nacionais, SGPS, S.A. (Best Intranet) from Portugal

2nd place: Pristop (Freshteller) from Slovenia

3rd place: Siemens Austria (together.community) from Austria


CLASS 12 (Best audio-visual) 

Intesa_Sanpaolo.svg

Winner: Intesa Sanpaolo (A multi-national, multilingual Corporate WebTv) from Italy

2nd place: Sequel Group for Barclays (ZSL Special Children’s Day video) from the United Kingdom

3rd place: Proof / Flickering Wall (KPMG – true talkfrom the Netherlands


CLASS 13 (Best use of social media) 

Siemens

Winner: Siemens Portugal (X-PHOTO Campaign) from Portugal

2nd place: Sequel Group (Buzz- Reaching the top leaders) from the United Kingdom

3rd place: Zurich Switzerland (WHAT’S UP) from Switzerland


CLASS 14 (Best internal communication event)

EDP

Winner: EDP – Energias de Portugal (EDP ONE Encontros 2014) from Portugal

2nd place: Enel Spa (Enel Family Day) from Italy

3rd place: Generali Poisťovňa, a.s. & Siemens s.r.o. (Wishing tree by Generali and Siemens) from Slovakia